Yunnan

16 november 2013 - Kunming, China

Precies op tijd vertrekken we uit Sangri-La. Waar het nu nog een gemoedelijk, laid-back stadje is met een gezellig oud centrum van niet meer dan tien straten, staat het aan de vooravond om een nieuwe toeristische hot-spot voor de Chinezen te worden. Tientallen hotels zijn (...)

1. Dorothe:
    16 november 2013
    Ha paul en katleen, het is echt heerlijk om jullie verhalen te lezen. Een soort jalouzie krijg ik ervan terwijl ik heel goed weet dat jullie ook heel erg moeten afzien. Geniet van de enorme vrijheid , de geweldige natuur en de mensen. Wat een ervaring! Lfs Dorothe
  2. Joke:
    16 november 2013
    Wat een landschap! ik kan niet anders dan 'waauw' zeggen...
  3. Sander:
    16 november 2013
    Hoi Paul, leuk om te horen hoe het in China is. Nu begrijp ik ook waarom ik laatst stokjes bij de soep kreeg in een japans restaurant :-)
  4. Els van Rest:
    16 november 2013
    Wat maken jullie toch veel bijzondere dingen mee. En slim, een eigen menu maken van de gerechten die zijn bevallen. Heel handig. Ik kijk al weer uit naar jouw volgende verhaal. Veel mooie avonturen toegewenst.
  5. Liesbeth:
    16 november 2013
    Bedankt voor weeral een boeiend en mooi reisverslag! Net in mijn mailbox en natuurlijk al direct helemaal gelezen! Ik kijk al uit naar jullie volgende avonturen en verhalen! Succes en geniet rustig verder!
    Prachtige foto's trouwens!!
    VEEL groetjes aan mijn zussie hé.
  6. Hans:
    16 november 2013
    Paul, je beschrijving van de rust in de schitterende omgeving, de stilte en de frisse zuivere lucht laat ons even proeven van jouw ultieme geluk.
    Je bent een gelukszoeker en .... je hebt het gevonden!
  7. Andrea:
    16 november 2013
    Jaloers, jaloers, jaloers!! Wat klinkt dat geweldig zeg!! Enn ik zie dat jullie in buurt van Vietnam (fantastisch!!) en Laos zijn, dus ook nog geweldige plaatsen in de nabije toekomst!!
  8. Cees en Carla:
    Henri Paul, Kathleen
    Ik word langzamerhand wel heel erg jaloers op jullie. Iedere dag weer gewoon genieten van wat deze wereld ons aan mooie dingen biedt. Ik denk dat ik moet gaan geloven aan reincarnatie en dan gewoon lekker aan de bak gaan.
  9. Patty&Peter:
    16 november 2013
    WOW inderdaad. Overweldigend die kloof. "Crouching tiger, hidden dragon" decor. Gelukkig zijn jullie geen van beide tegengekomen;-).
  10. Annemarie:
    17 november 2013
    Stel dat jullie ooit weer thuis komen.
    Is jullie rijkdom dan ook nog te beschrijven?
    Lijkt mij onmogelijk.
    Ik jaloers?
    Ik verraad me niet.
  11. Annemarie:
    17 november 2013
    Stel dat jullie ooit weer thuis komen.
    Is het dan te beschrijven hoe verschrikkelijk rijk jullie zijn geworden?
    Ik, Wil, jaloers?
    Ik verraad me niet.
  12. Lonneke:
    18 november 2013
    lieve mensen,
    leuk eigenlijk ik heb jou, Kathleen nog nooit gezien maar t lijkt of ik je ken. Dat komt natuurlijk door de manier waarop Paul schrijft over jullie belevenissen. Super om te lezen over de geluksmomenten...daar doe je t voor en die neem je mee in je rugzak waar je ook bent! wij hebben vandaag ook chinees gegeten en de bon was in t chinees! dus als je nog wil weten hoe je 'kroepoek' schrijft, let me know :-)!
  13. Marius & Joan:
    19 november 2013
    We loved the story of how the fish was killed next to your table! When you are back in Belgium / Netherlands you should demonstrate this to your friends and watch their faces! I hope you drank the soup from the bowl after you had eaten the noodles, for once the Chinese would have looked at you, and learnt something. Kathleen hope the knees are better soon. Happy and safe riding - love from us both!
  14. Henny en Frans:
    19 november 2013
    Het ultieme geluk heb je mooi beschreven!! Zoals je het beschrijft kan ik het helemaal voor me zien. En als je dan ook nog rijdt op een weg die vals plat naar beneden kronkelt: ja, dan snap ik pas echt dat op dat moment al het moois samenkomt!! En je had zeker windje mee? :). Naast de tekst ook weer hele mooie fotoos! Blijf nog maar lekker lang fietsen.
  15. Corien:
    19 november 2013
    paul en kathleen wat een geweldige ervaring weer zeg. geniet van de weg verder! ik geniet op afstand graag mee.