Vaarwel China

3 december 2013 - Dai autonome prefectuur Xishuangbanna, China

In de wereld van agenda’s, afspraken en planningen is het vandaag vrijdag, 22 november 2013, twaalf over half negen ’s morgens. Bij ons is het ‘dag’ en ik heb zojuist begrepen wat mij de komende vijf uur te doen staat: klimmen!

Gisteren ben ik vertrokken naar (...)

1. Els van Rest:
    3 december 2013
    Ik kan me die haat/liefde verhouding met de Chinezen helemaal voorstellen. Gelukkig hebben jullie het tot nog toe allemaal overleefd. En Laos is weer een groot nieuw avontuur. Geniet ervan!
  2. Stout:
    3 december 2013
    Heerlijk was je China-verslag, heerlijk om mee te maken en ervan te smullen..
    Mooie kers op de taart was de auto-rijles.
    (Kan je zo mee de planken op als stand-up comedian.)

Dank je wel voor alle prachtige verhalen.
    Ben benieuwd naar jullie Loas avonturen.
  3. Annemarie:
    3 december 2013
    Ik , ex, politieman, zou het een lust zijn om daar in China autorijinstructuur te mogen zijn.
    Mijn westerse invloeiden kan hen zeker aanmoedigen om minimaal rechtdoor te rijden niet met de hand of vingers nabij de claxon te hebben maar meer het rechtervoetje op de rem.
    Maar ik beken, het wordt dan wel saai, zo'n les.
    Geniet.
    Doe ik ook zodra ik weer van jullie hoor.
    Blijf braaf, lief, hoopvol en netjes.
  4. Ellen:
    Wat een avontuur!!

Wie weet komen we elkaar tegen in Vietnam.
    29 december landen we in Ho chi minh/ Saigon.
    Geniet!! Ellen en Piet
  5. Cees en Carla:
    Paul en Kathleen,
    Wat een schitterend verhaal en mooie foto's Als jullie die foto's allemaal zelf hebben gemaakt, mag je eigenlijk niet klagen over de weg ernaartoe. De echte uitsmijter is die van "de opgebroken weg"

Cees Carla kijkt mee en is spakeloos, lekker rustig dus
  6. J van Rest:
    3 december 2013
    Hartstikke bedankt Paul voor die fraai beschreven, zelf beleefde, avonturen.
    Hoe is het met Kathleen?
  7. Niels en Miebeth:
    3 december 2013
    We hebben er flink om moeten lachen; zowel de autorijles als de verbasteringen van het Engels. We wensen jullie een heel goede voortzetting van de reis.
  8. Liesbeth:
    3 december 2013
    Leuk om te lezen...weeral! En ook telkens hele mooie foto's! Veel succes in jullie volgende bestemming! Wij blijven vanop afstand met jullie mee reizen.
  9. Marius & Joan:
    4 december 2013
    Another wonderful episode! Toeteren, Chinglish and Autorijles for the Chinese had us laughing so much! It is indeed a different world and much of it will remain unchanged ...
    Into Laos and another new culture, new food, new experience. This is the adventure of a lifetime. Hoping that Kathleen's knees are better. Safe cycling!
    Kindest regards from a very wet Greece.
  10. Gisela:
    4 december 2013
    Wat een stories weer he! Never a dull moment..
    Ben benieuwd naar devolgende cultuurclash, maar mogelijk ga je je een keer vervelen???
    Ik wens jullie een hele toffe decembermaand, want ook dat moet bijzonder zijn op zo'n afstand van kerstboom, oliebol en champagne....
  11. Bas:
    5 december 2013
    Wat een fascinerend reisverslag en fantastische foto's weer! Vooral je beschrijving van de rijles is briljant! Spreekt mij als verkeerskundige wel aan natuurlijk... ;-)
    Ik kijk alweer uit naar je verslag van Laos. En ik hoop dat Kathleen d'r knieën weer een beetje hersteld zijn.
    Veel plezier en succes,
    Bas.
  12. Merel:
    6 december 2013
    Ik heb in tijden niet meer zo gelachen. Heb je nog meer engelse quotes? Tijd voor een absurdistisch bundeltje? Of kun je je tijd beter anders besteden? Zoals confusius al zei: het is beter om een mijl te reizen dan om duizend boeken te lezen. Hoeveel boeken hoef jij dan niet meer te lezen?
    Ik heb nu pas de kaart ontdekt bij je blog, echt handig.

Veel plezier in Laos!
  13. Robert:
    17 december 2013
    Haha, LOL: de eerste autorijles in China! Fantastische ervaringen, leuk om zo mee te maken op afstand.
    Groetjes van Robert van Baarsen
  14. Annemarie:
    20 december 2013
    Wij wensen jullie een behouden vaart.
    Fijne en gezellige Kerstdagen hoog in de sneeuw of laag in de rimboe, gelukkig 2014 en blijf ook in dat jaar gezond.