Paul

Foto’s:
620

Over mij

Een land op de fiets verkennen is volgens mij de mooiste manier van reizen. In een aantal weken kan je een groot gebied doorkruisen, terwijl je tegelijktijd makkelijk in contact komt met de lokale bevolking. Enerzijds omdat zij zich ook vaak voortbewegen op fietsen en brommertjes en regelmatig naast je komen fietsen om een praatje te maken. Anderzijds omdat je aan het eind van de dag nu eenmaal een slaapplek moet vinden in het dorpje of stadje waar je bent. En in 90% van de gevallen is dat nu eenmaal geen toeristenstadje...

Over mijn reis

Al jaren droom ik ervan om één keer een fietsreis te gaan maken die een 'fietsvakantie' overtreft. Een tocht die eigenlijk niet voor te bereiden is, omdat hij toch anders loopt dan gepland. Een tocht waarbij tijd een abstract begrip wordt. Een tocht die verandert...

Er waren altijd wel redenen om het niet te doen; het gebrek aan een fietsmaatje was er daar één van... In de zomer van 2012 heb ik echter Kathleen uit Antwerpen leren kennen en zij herkende zich helemaal in mijn dromen (al was die van haar in eerste instantie een voettocht van Antwerpen naar Tibet). Samen gaan we per april 2013 de uitdaging aan om van Rotterdam naar Singapore te fietsen... Althans, dat is onze 'werktitel'... De praktijk zal uitwijzen waar we na 1 jaar precies uitkomen...

Deze blog beschrijft onze reis, maar is mijn 'kindje'. Tijdens de reis zullen we zeer intensief met elkaar optrekken en met deze blog heb ik zo nu en dan ook even mijn eigen 'plekje'; iets wat ik zeker nodig ga hebben tijdens de reis... Ik hoop dat je het leuk vindt om onze reis op deze wijze te volgen!

Bezochte landen

Ik heb 18 landen (8%) bezocht:

België, Bulgarije, China, Duitsland, Hongarije, Iran, Kirgizië, Laos, Maleisië, Nederland, Oezbekistan, Oostenrijk, Servië, Singapore, Slowakije, Thailand, Turkije, Turkmenistan.