Fietsen door de ‘National Geographic’!

26 december 2013 - Vientiane, Laos

Het is vroeg als we ons hotel verlaten. De ochtendnevel hangt nog zwaar in het dal van waaruit we langzaam omhoog klimmen. Eén voor één doemen de contouren van palmen en bananenbomen uit de mist op; ze zijn makkelijk te herkennen aan hun enorme bladeren. Een enkele keer is (...)

1. Hans:
    Prachtig.
    Ben er stil van.
  2. Joke:
    26 december 2013
    Fijne Kerst(wat een timing tussen de kerststerren) en een mooi vervolg op 2013!
  3. Liselot:
    26 december 2013
    Wij wensen jullie ook een mooi nieuw jaar!

Marco en Liselot
  4. Roel:
    26 december 2013
    Hele fijne dagen. Verheug me op het vervolg!
  5. Patty&Peter:
    26 december 2013
    Wat komt Laos, ondanks de armoede, toch rijk en relaxed over.
    Een mooie plek om kerst te vieren.
    Een mooi vervolg van jullie reis toegewenst in het nieuwe jaar!

De beste wensen voor 2014!
  6. José:
    26 december 2013
    Ook voor jullie een mooi en inspirerend 2014 toegewenst!
  7. Liesbeth:
    27 december 2013
    Voor jullie beiden alvast een schitterend jaar! Met een fantastisch vervolg van jullie reis!
    Zalig om te lezen hoe Laos jullie harten veroverd heeft, ondanks de schrijnende armoede die jullie gezien hebben.
    Geniet rustig verder en wees ook voorzichtig hoor!
    Hele mooie foto's trouwens! Ook iets waar ik elke keer enorm van geniet! Het brengt jullie heel even dichter bij huis!
  8. Marius & Joan:
    27 december 2013
    So happy to read that once again you are in tune with your surroundings. Clearly the friendliness and softer human nature of the Laos people makes things easier.
    Yes, the Vietnam war left scars on all sides who had involvement in that debacle.
    Also from both of us to both of you, we wish you all happiness and good health over the Christmas period and for 2014. Your achievements of 2013 will be hard to beat!
    With best wishes!
  9. Lonneke:
    27 december 2013
    Ha die lieve PenK, dit was misschien wel je mooiste blog tot nu toe, Paul! Vele fijne wensen voor 2014.
  10. Barbara:
    28 december 2013
    Wat heb je het weer mooi beschreven. Ik heb het gevoel, dat ik door het lezen van je verhaal al in Laos ben geweest.

Ik wens je een 2014 dat in alle opzichten voorspoedig zal zijn.
  11. Gert-Jan:
    29 december 2013
    Paul, wat een mooie vertaling van jullie werkelijkheid.
    Al die landschappen, verschillende culturen en mooie mensen.

Geniet elke dag.
  12. Evert-Jan:
    30 december 2013
    Dag Paul en Kathleen,

Vanaf het begin de verhalen al aan het lezen. Wat een enorme levenservaring en -lessen ondergaan jullie. Fantastisch.

Ik wens jullie een prachtig 2014 met alles wat nog op jullie pad komt.
  13. Joris:
    31 december 2013
    Hoi Paul,

Op deze laatste dag van het jaar even rustig je laatste verslag gelezen. Wat een jaar is het geweest voor jou! En wat zal 2014 nog brengen?

Ik wens je vanuit Brabant alvast een mooi voortzetting van deze (innerlijke) ontdekkingstocht toe. En een gezond, gelukkig en plezierig 2014!
  14. Jos Kroon:
    1 januari 2014
    Een heel goed en gezond 2014 voor jullie!
  15. Monique Schoemaker:
    6 januari 2014
    Hoi Paul,

Eindelijk even rustig de tijd om jouw reisverhalen te lezen. Wat een fantastische verhalen. Ik zit ervan te genieten.
    Ik wens jou/jullie nog vele mooie momenten toe op deze fietstocht en natuurlijk wens ik je een goed, gelukkig en gezond 2014 toe!
    Groeten van Monique.
  16. Sascha:
    7 januari 2014
    Hoi Paul,
    Heerlijk om je blogs te lezen! Echt een genot. Genieten jullie er ook verder van! Voor jou en Kathleen de beste wensen voor 2014. Ik wens jullie een mooi gezond blij en succesvol nieuw jaar en verder goede reis. Ik kijk uit naar de volgende verhalen...
    Hartelijke groet
    Sascha
  17. Susan van Beek:
    10 januari 2014
    Hi Paul, ik wens jullie een gezond en vooral een inspirerend vervolg van jullie reis toe. Heb weer met veel plezier je blog gelezen. Sommige dingen die je beschrijft zijn zo herkenbaar, zoals het gevoel dat je de koningin bent of dat je uiteindelijk het geluksgevoel van de lokale mensen verstoort. Mooi geschreven wederom!
  18. Dorothe:
    19 januari 2014
    FF rustig het verhaal gelezen....... Heerlijk! Geniet van de laatste paar maanden ! Het is zo voorbij!
    Het zou me niets verbazen als je/jullie over een jaar weer op de fiets stappen...?