Mijmeren op de fiets…

16 januari 2014 - Phetchaburi, Thailand

Zoals gebruikelijk zit ik op de fiets een beetje voor me uit te mijmeren. We fietsen vrijwel altijd achter elkaar en wat kan je dan beter doen dan je gedachten laten gaan en zien waar ze je heenbrengen?

Vandaag op weg naar (...)

1. Joke:
    16 januari 2014
    waar houdt mijmeren op en wordt het filosoferen?
    ik heb weer genoten van je verhalen en van de foto's. Maar wat ik mij nog afvraag: merk je ook verschil in geuren en geluiden?
  2. Robert:
    Leuk Paul,
    Ja, Thailand ben ik ook geweest. De Thai zijn het vriendelijkste volk op aarde! Veel plezier en lekker 'bijkomen en relaxen' in dit prachtige land. Groet van Robert
  3. Corné van Kempen:
    Prachtige mijmeringen Paul!
    Hartelijke groet!
  4. Tessa:
    16 januari 2014
    Prachtig verhaal! Een hele goede voortzetting van je reis in 2014! En lang leve het veenweidegebied in Stompwijk, ik doe nog steeds mijn best om het schoon te houden ;-)
  5. Ankie Stadegaard:
    16 januari 2014
    Gewoon even een warme groet, Van Mij en Joop omdat wij weer hebben meegenoten van jouw reisverhaal. Knuffel. ankie en Joop x
  6. Annemarie:
    16 januari 2014
    Waar haal je de tijd vandaan om zo'n uitgebreid verhaal naar ons over te brengen terwijl je zolang en veel mijmert?
    Bedankt.

Annemarie & Wil
  7. Pierre van Overloop:
    16 januari 2014
    Ik lees steeds met grote belangstelling jullie verhalen. Volgens mij hebben jullie het naar jullie zin; geniet er nog maar even van.
    Goede reis verder.
  8. Hans:
    Hallo niet eenzame fietsers,
    Heerlijk ontspannend om met jullie mee te reizen door het land van de op kuit beluste honden. Ben blij dat je die beesten ook af en toe hun pleziertjes gunt. En ze moeten een goed leven hebben anders komen ze niet in aanmerking om als delicatesse (Thit Chô of Saté Andjing) in buurlanden op het menu te belanden. Volgens Martin Gaus komt uit Thailand ook de uitdrukking: “Een dag niet gebeten, is een dag niet geleefd.” Wees blij en dankbaar dat je niet 531 jaar hoeft te wachten om al dit moois van zo dichtbij mee te maken.
    Reis verder, maar niet te snel. We willen nog veel van je mijmeringen leren kennen.
    Groeten uit druilerig Nederland waar het 9° C boven nul is.
    Hans
  9. Susan van Beek:
    16 januari 2014
    Mooi je beschrijving over de enorme verschillen tussen de volkeren. Ik ben wel benieuwd hoe Nederland scoort nu je door zoveel landen bent gereisd.

Mijmer lekker verder!
  10. Patty&Peter:
    16 januari 2014
    "...zin om mijn tanden in het Thaise landschap te zetten."
    Ambities? Na een jaar vakantie, een jaar werken in Azië misschien?
  11. Marius & Joan:
    16 januari 2014
    The dividing line between daydreaming, fantasizing and philosophizing is a thin one, but the way your story is told in this post was wonderful. In the mind's eye (geestesoog) we can see the picture very clearly, your description being so good - and the photos! You also sound more relaxed, must be the easier manner of travel and more 'relaxed' surroundings.

Our last 4 weeks in Greece before going back to England, 16-19 C by day, mix of sunny and rainy weather.

Have fun!
  12. Brigitta:
    Hoi Paul,
    Bedankt voor je beeldende verhalen en goede reis verder!
  13. Corien:
    17 januari 2014
    Heerlijk weer een nieuw verhaal ! En wat die honden betreft, een gedragsexpert voor honden schreef " ongehoorzaam gedrag van de hond is een poging om structuur te krijgen " :-) (Cesar Millan)
    Geniet van Thailand ! Sawadee ka
  14. Liesbeth:
    17 januari 2014
    Opnieuw heel leuk en boeiend om te lezen, maar die slangen op de weg (met bijhorende foto)...nee, dank u, daar ben ik niet jaloers op! Succes verder....!
  15. Lonneke:
    Ha die Paul
    mooie foto's ook weer! Verzoekje: krijgen we binnenkort weer een keer een paar foto's met jou erop? Ben benieuwd hoe je er inmiddels uit ziet!
  16. Ellen:
    26 januari 2014
    Jaloers makend....wij zijn net terug uit Vietnam en herkennen zeker wel beelden vanuit Thailand en Laos...heel leuk om je verhaal te lezen!!!