Vive la vie!

6 februari 2014 - Satun, Thailand

‘De decennia lange inbreuk van de zilte zeewind, de jaarlijkse moessonregens en het dagelijks urenlange branden van de zon hadden hun littekens achtergelaten op het grotendeels uit hout bestaande hotel. De verf bladderde van de dakrand en de kieren tussen de ramen waren zo groot dat de lichtblauwe ruitjes-gordijnen hoe dan ook bewogen, of de ramen nu open stonden of dicht waren. De trap (...)

1. Barbara:
    6 februari 2014
    Die roman komt er nog wel hoop ik. :)
  2. Tessa:
    6 februari 2014
    Paul, je zou echt een boek moeten gaan schrijven als je terug bent!
  3. Ellen:
    Hallo Paul en Kathleen!
    je maakt het spannend!!!! Wat je verteld over Thailand is voor ons heel herkenbaar na onze reis naar Vietnam! Wat een mooi verhaal weer en wat is reizen, en vooral fietsend toch leuk!
    See you soon! (niet echt leuk voor jullie) Ellen en Piet
  4. Hans:
    6 februari 2014
    Jullie zijn nooit ziek. Hoe flik je dat?
    Mooie schets was het weer, Paul.
    Succes in Malesia.
  5. Andrea:
    Ha neef,
    voor Maleisie kan ik je wel wat tips geven!
    Georgetown: high tea in het E&O hotel, is koloniaal Brits
    Bij Ipoh zijn -volgens mij- de vuurvliegjes!
    KL: Buddha in de Batu Caves kijken. En ga dan vooral ook even het reptielen museum in dat er naast ligt, heel Maleis: meeste hokken van de giftigste slangen staan open en zijn leeg... En op verzoek gaat een bewaker een King Cobra boos maken door in zijn hok te staan (incl spugende slang enzo)
    Eten op Jalan Alor, black pepper Crab en sateh!
    Drankje in Martini of Luna Bar of Traders Hotel met uitzicht op Twin towers. National Mosque en tegen over gelegen Nat. Islamitisch Museum. Butterfly park is mooi (maar warm) hebben wij nog hele mooie herinneringen aan, zijn er met oom Leo en Tante Els geweest.
    Verder is er in KL niet zo veel te doen (shoppen en eten). Mocht je tips nodig hebben voor verblijf of als je wil dat ik check er vrienden van me in town zijn waar je kunt slapen, dan moet je maar even mailen.
    Melakka is leuk, maar dat heb je in 2 dagen wel gezien!

Maleisiers rijden als idioten, gaan zonder probleem achteruit op de snelweg, geven geen richting aan en rijden snoeihard. Uitkijken dus!!
    Veel plezier en Salamat jalan
  6. Liesbeth:
    8 februari 2014
    Toch blij dat er niets spannends gebeurde toen het zwart werd voor Kathleen haar ogen :-)
    Het laatste land al..; wat gaat het toch weer snel!
  7. Hans van Heck:
    10 februari 2014
    Paul Tot nu schitterende verslagen! ik kon niet eerder commentaar geven omdat ik niet wist hoe dat werkte, maar ja alles leert, he
    Sukses met vervolg van je route.
  8. Joris:
    13 februari 2014
    Hoi Paul. Wederom schitterende verhalen. Succes, maar vooral heel veel plezier met de laatste etappes. Ik vraag me af (en jij wellicht ook) of je het nog naar je zin gaat hebben in Rotterdam. Moeten we je huisje vast op Funda zetten .....?
  9. Merel:
    22 februari 2014
    Ik wil dat boek wel lezen.
    Richting het einde nu. Terug vliegen zal wel een cultuurshock van je welste zijn. Maar denk daar nog maar niet aan. Rotterdam zal in ieder geval blij zijn je weer te zien.