Net als in de film...

25 september 2013 - Kashi(Kaxgar), China

Een paar kilo zwaarder bepakt dan normaal vertrekken we al vroeg uit Osh, de tweede stad van Kirgizië. De enige grensovergang tussen Kirgizië en China die voor ons open is, ligt op zo’n 3 km. boven zeeniveau en vandaag gaan we een begin maken met de klim daarnaartoe. Het is (...)

1. Stout:
    25 september 2013
    Nu de brandlucht van de remblokjes is opgetrokken, de hoogteziekte niet heeft doorgezet en jullie de Chinese kidnapping hebben overleefd, was Kirgizië een driedubbele bonus op jullie volharding. Mooier nog dan in het echt heb je het beschreven Paul.

Veel inspiratie toegewenst op jullie verdere tocht door China, warme tenen en veel gemoedsrust strakjes als je 3 volle dagen in de trein "moet" zitten.
  2. Melany:
    25 september 2013
    Paul, wat heb je het prachtig beschreven. Als ik jouw verhalen lees zou ik het liefst vandaag nog vertrekken. Groetjes Melany
  3. Robert:
    25 september 2013
    Paul, prachtig mooi verhaal weer. Erg inspirerend. Ieder die dit leest krijgt er zin in denk ik; maar doen die dat ook? Wat een lef en moed, veel plezier en energie! Groet van Robert
  4. J van Rest:
    Beste Paul en Kathleen,
    Het is telkens weer genieten ls er een verhaal van jou binnnkomt. Genieten van jouw schrijfstijl en van de mensen en het landschap die je ons schildert.
    Vanuit Helmond wensen wij jullie veel succes en vooral fietsplezier.
  5. Patty&Peter:
    25 september 2013
    Nu al in China! Jeetje, wat gaat dat ineens snel! Wat zullen jullie je nietig gevoeld hebben tussen die bergreuzen.....prachtige foto's ook!
    En nu ff treinen: na natuur kijken, nu 72 uur mensen kijken;-)
    Lijkt ons ook een prachtig avontuur zo'n treinreis. Grtn, De buurtjes
  6. Tessa:
    25 september 2013
    Leuk om je reis te blijven volgen! Sterkte in de trein en vergeet de panda's niet te bekijken in Chengdu.
  7. Ellen:
    Echt jaloers!!
    Weer eens met Piet praten...fietsen in Kirgizie!!!!
    Geniet ervan en gelukkig laat je ons mee genieten!
    hartelijke groet en Hou je veilig!!
    Ellen en Piet
  8. Andrea:
    26 september 2013
    Wat een heerlijk verhaal weer!! De foto's zijn echt fantastisch, maar ik kan me voorstellen dat het in het echt NOG mooier moet zijn geweest! Veel plezier in China!
  9. Monique:
    Wauw!
  10. Bea en Frans Groothuis:
    26 september 2013
    Geweldig verslag en mooie foto's. Overweeg eens om er na terugkeer een boek over te schrijven.
  11. Liesbeth:
    26 september 2013
    Dat uitzicht moet echt wel indrukwekkend zijn zo te lezen. Op de foto's is het al prachtig, laat staan in het echt.
    Succes met jullie treinreis! Het zal binnen enkele dagen weer vertrouwd voelen en een verademing zijn als jullie weer op jullie fiets zitten. Want jullie twee, zo lang in trein, zonder fiets...dat kan ik me niet voorstellen, hihi
  12. Els van Rest:
    26 september 2013
    Weer heerlijk om te lezen. En wat een indrukwekkende foto's. Inderdaad, je moet na terugkomst maar eens overwegen om er een boek over te schrijven. Dat wordt vast een succes! Jullie hebben nu al zo veel meegemaakt. En dan moet China en de rest van ZO-Azië nog komen!
  13. Lonneke:
    26 september 2013
    Ook wij hebben vandaag Chinees :-) gegeten. Verder vooral grote verschillen tussen hoe het daar bij jullie is en hier....
  14. Marius & Joan:
    27 september 2013
    Another masterpiece of story telling!
    Your view and description of that 2nd pass in Kirgizie and the emotions both of you felt, is so well told. The 'blue' truck or the 'green' truck at the border in China .... ontvoerd! :)
    In the mind's eye (geestesoog) we are travelling with you! You are having the experience of a lifetime.
    Travel safe! Love to you both.
  15. Piet:
    Kathleen en Paul,
    Met de Bos-atlas erbij proberen we jullie te volgen. Door de wijze waarop je de belevenissen beschrijft en door de prachtige foto's raken wij steeds meer in de ban van jullie reis. Blijf ons maar heel frequent informatie toesturen; we genieten er met volle teugen van.
  16. Cees en Carla:
    Paul en Kathleen,

Turkije en Iran waren landen waar ik ooit zelf geweest ben en dus ongeveer wist, wat jullie zagen en meemaakten. Ik vond dat ik toen adviezen kon geven.
    Al die andere (ex-Sovjet) landen zijn onbekend voor mij.
    Wat een grote verschillen tussen ons en die nabuurstaten en wat een geweldige uitdaging om ervoor te zorgen dat al die landen in vrede met elkaar te leven.
    Boeiend is te constateren dat jullie - als individuen op fietsen zwoegend - over het algemeen zo aardig worden ontvangen.

Ik zou het heel leuk vinden als jullie in 2014 op het familie weekend (in het weekend van 21 juni) een verhaal zouden willen houden over jullie ervaringen. Ik ga ervan uit dat jullie dan wel inmiddels thuis zullen zijn.

Verder wensen Carla en ik jullie een boeiende fietstocht door China. Einddoel nog steeds Singapore ? of Shanghai of Hong Kong ?

Cees
  17. Henny en Frans:
    28 september 2013
    Wat een prachtige natuur!! En mooie fotoos. Wij genieten van je verslagen.
  18. Merel:
    Hoi Paul en Kathleen,
    Mooi he Kirgizie! Ik zou zeker nog eens terug gaan. Heel veel plezier in de rest van China. Dat staren van grote groepen mensen naar jou en je spullen, daar moet je maar even aan wennen. Succes!
  19. Niels en Miebeth:
    28 september 2013
    Kashgar!! Ademloos heb ook ik daar zitten kijken naar de mensen, karren etc. Een onvergetelijke ervaring in - ik geloof 1006 - . .....
    Ben benieuwd naar het vervolg van jullie reis
  20. Susan van Beek:
    1 oktober 2013
    Het wordt een beetje eentonig, maar wat een prachtig verhaal weer! De landschapsfoto's doen mij terugdenken aan mijn reis door Tibet. Alleen zat ik lekker in een comfortabele jeep... Kan me voorstellen dat al jullie ontberingen het helemaal waard zijn als je door dit soort overdonderende landschappen kan fietsen.
  21. Anne-Mette:
    2 oktober 2013
    Dag Paul,
    Wat een mooie verhalen. Ook ik geniet!
    Anne-Mette
  22. Merel:
    13 oktober 2013
    Hoi Paul,
    Gefiliciteerd met je verjaardag!
    Heb je het gevierd met chinees vuurwerk er gelukskoekjes?

Merel
  23. Annemarie:
    15 oktober 2013
    Beste Paul en Kathleen.
    Gefeliciteerd met de verjaardag van Paul.
    Ik neem aan dat Paul op zijn verjaardag uit mocht slapen en dat Kathleen koekjes heeft gebakken om die bij de koffie, samen op een bankje, met uitzicht over die prachtige bergen, naar binnen te werken. Dat lijkt mij een stralend moment.
    Op die dag, toen de schemering door kwam zetten, zo zie ik dat voor me, schonk Kathleen twee glaasjes rose in, smeerde crackers met Boursin en aten en dronken jullie samen onder het tentdoek, de ruimte verlicht met twee Mariakaarsen in die ruimte.
    Sfeer alom!
    Die foto's van dat warme moment komen misschien nog via de Chinese post.
    Wij wensen jullie voorspoed en geluk.
  24. Ahmet Metin:
    25 oktober 2013
    Paul en Kathleen,

Paul je hebt het prachtig beschreven. Jou verhalen zijn echt fascinerend. Veel succes nog. Ow ja oorspronkelijk komen Turken uit Centraal-Azie, wij hebben een verwant taal met hun nml, Altaische taal.

Ahmet