C! H! I! N! A!

14 oktober 2013 - Autonome Yi Prefectuur Liangshan, China

1 oktober is het dé nationale feestdag van China en veelal groeit deze ene dag uit tot een hele vrije week voor de Chinezen. Het is dé periode in het jaar om er een weekje tussenuit te gaan. Alle wegen, treinen en vliegtuigen zitten die periode overvol en daarom (...)

1. Stout:
    16 oktober 2013
    Ja, de grootste, de mooiste, de snelste, de hoogste. In elk dorp is wel een vetste koe. In Canada was ik in de kleinste kerk ter wereld, thuis heb ik de lekkerste stoel. En jullie? Jullie maken de langste fietstocht.
    Heerlijk om te volgen.
  2. J van Rest:
    16 oktober 2013
    In je volgende blog iets over de festiviteiten rond jouw verjaardag? En kennelijk had het avontuur met de fietsen in de trein ook een happy end?!
    Veel plezier en volop avontuurlijke genoegens,
    Jan
  3. Patty&Peter:
    16 oktober 2013
    Klinkt als een hele belevenis dat China.
    En hoe'st het eten? Dim summetjes;-)
  4. Cees en Carla:
    Paul,

Weer met grote belangsstelling en bewondering jouw verslag gelezen en de foto's bekeken. Volgens bijschift zijn een aantal foto's gemaakt in Los Angelos. Ik heb juist vandaag een verhaal gelezen over de kwaliteit van de "high Tech" producten in China. Blijkbaar exporteren ze de goede spullen en krijgen ze zelf de afdankertjes te koop. Dus ook het bij de foto's horende IT pakketjes met een slecht werkend "google earth" systeem..

Bij de foto's zaten er van uiterst moderne steden. Waarschijnlijk provinciale hoofdsteden.
    Ik heb vorig jaar de laatste James Bond gezien, die zich o.a. in Shanghai afspeelde. Heb tijdens de film met verbazing gekeken hoe in 25 jaar die stad volledig veranderd is, talloze wolkenkrabbers, alle fietsen uit het verkeer en alles glitter.
    Mochten jullie die richting uitgaan. drink dan op mijn kosten een biertje in de nachtclub het "Peace Hotel" Daar speelde in 1992 een Jazz bandje, dat ook in 1935 daar Dixieland muziek speelde en naar ik hoorde wordt er daar nog steeds Dixieland gespeeld. Oude tradities en snelle groei, dat is het kenmerk van China.
    n.b. het was in 1935 het enige westerse hotel in China

In 1992 was ik in Shanghai en zei tegen mijn collega, dat ik het leuk zo vinden een fiets te huren en Shanghai te verkennen. Wij (2 Nederlanders) durfden dat uiteindelijk niet omdat er zo ongelooflijk veel fietsen waren, dat wij daar niet tussen durfden fietsen. Ik ben dus buitengewoon geinterressseerd in jullie ervaring bij het fietsen in grote steden in China

Proost dus. Ik zie de rekening wel. Jullie hebben dat verdiend.

Cees
  5. Jose:
    17 oktober 2013
    Wat een afstanden zeg! Mooi China-verhaal. Keep posting!!
  6. Neef Tom van Rest:
    17 oktober 2013
    Ook ik lees met veel interesse en belangstelling jullie avonturen. Wat ik ook leuk vind: elke keer zoek ik wel iets op Google op over een exotische locatie, bestemming of waar jullie precies zijn! Dit maakt het ook heel leerzaam en interactief! Met volle teugen blijven genieten!
  7. Monique:
    Hoi Paul,
    Je brengt het 'verre' voor mij dichtbij en tastbaar. Een deel van de wereld wat ik zelf niet goed ken komt zo tot leven...dus ik blijf met veel belangstelling lezen. Veel plezier voor de komende kilometers.
  8. Marius & Joan:
    18 oktober 2013
    We had such a laugh about your visit to the supermarket pushing the trolley (karretje) up and down the aisles. All the food and choice! The Chinese opera is something we would love to see, it sounds SO exciting! Looking forward to your next post when you are back on the bicycles. We are currently near the Peloponnese in Greece and all is well. Cheers!
  9. Liesbeth:
    21 oktober 2013
    Pf, wat een drukte daar in China! Hopelijk vinden jullie snel rustigere plekjes zonder pottenkijkers en kermisattracties!
    En inderdaad: de mooiste blog die er is...samen met de verhalen van Kathleen dan ;-)
  10. Jos Kroon:
    25 oktober 2013
    Hoi Paul.

Ik bewonder jullie uithoudingsvermogen en geniet van je reisverhalen, Paul. Good luck!!