‘Nee’ knikken en ‘ja’ schudden...

2 juni 2013 - Elena, Bulgarije

Van alle landen die we aan doen, staat Bulgarije van begin af aan stevig onderaan mijn favorietenlijstje. Mijn beeld is gebaseerd op een fietsvakantie zo’n 10 jaar geleden door Roemenië. Met koppen in de krant als ‘Roemenië en Bulgarije per 2007 in de Europese Unie’, ‘Werkvergunning voor Bulgaren en Roemenen per 1-1-2014 niet meer nodig’, ‘Roemenen en Bulgaren massaal naar Nederland toe voor werk’ zijn ‘Roemenië’ en ‘Bulgarije’ in mijn hersenen namelijk allang synoniem voor elkaar.

Het beeld van Roemenië van toen (...)

1. Els van Rest:
    Dag Paul,
    Weer een erg leuk verhaal om te lezen. En de foto's illustreren het zo mooi. Turkije moet ook zo gastvrij zijn. Ik ben benieuwd wat jullie daar allemaal gaan meemaken. Hopelijk zijn de demonstraties dan gestopt.
    Geniet ervan!
    Els
  2. Stout:
    2 juni 2013
    Behalve goed fietsen kan je ook nog geweldig goed schrijven.
    Verheug me nu al op jullie Turkse belevenissen.
  3. José:
    2 juni 2013
    Klinkt als een heuse fietsvakantie.
    Geniet nog even verder!
  4. Gonneke:
    3 juni 2013
    Fantastisch om te lezen! En hoogstwaarschijnlijk nog veel mooier om zelf mee te maken :-) Dankjewel voor je mooie verhalen en blijf genieten!
  5. Patty&Peter:
    3 juni 2013
    Wat een prachtig land is Bulgarije! Mooie kerkjes. Maar eh Paul, begrijpen wij het nou goed? Beklimmen jullie op jullie rustdag nog ff een berg?
    Take it easy in Turkije en mijd de grote steden ivm de onlusten daar!
    Voor jou Paul is Turkije ook een heel klein beetje thuis komen, toch
  6. Niels:
    3 juni 2013
    Prachtige avonturen en zeer smeuïg beschreven! Veel plezier in Turkije!
  7. Cees en Carla:
    Paul en Karthleen,

Weer een mooi verhaal. En .... daar ben ik van; simpele dingen gewoon heel leuk vinden. Het verhaal is heel aanstekelijk geschreven. Ik heb bijna zin om zelf eens een flink stuk te fietsen. Maar ik heb een probleem met mijn huiige trainingsscheam; naar de baker en terug.
    Hou ons op de hoogte. We zullen a.s. weekend, familieweekend veel aan jullie denken en uiteraard veel sukses toe drinken.
    Als je nog een mooie foto kan maken, stuur die dan, dan gaat deze mee in het 2013 fotoboek met heldenverhalen van de familie van Rest.

Veel sukses
    Cees en Carla
  8. Varsha:
    4 juni 2013
    Hoi Paul en Kathleen!

Wat geweldig dat Bulgarije zo een mooie verrassing blijkt te zijn! Heerlijk om jullie reisavontuur te kunnen 'meemaken' via je blog, Paul, wat schrijf je toch mooi.

Lieve groet,

Varsha!
  9. Nicky Kinson:
    5 juni 2013
    Kathleen & Paul, We just posted your photo on Facebook of when you were leaving the site. The reaction from everyone has been amazing ... your adventure is capturing the imagination of so many people. Good luck and happy travels from all of us at Camping Veliko Tarnovo xxx https://www.facebook.com/CampingVelikoTarnovo
  10. Joris:
    11 juni 2013
    Afgelopen weekend een kort fietstochtje gemaakt en meteen een zere kont :-) Nu dus nog meer respect voor jullie ....

Ga zo door !