Op weg naar een nieuw continent…

17 juni 2013 - Karasu, Turkije

We rijden achter elkaar. Dit keer niet omdat we op een drukke weg zitten en we ons niet meer van de rijbaan kunnen permitteren dan de witte streep; de afgelopen drie kilometer zijn we immers geen auto tegengekomen en mijn verwachting is dat dat ook de komende drie kilometer het geval zal zijn. Het is ook niet zo dat de weg te smal is. Met zijn breedte van ruim 5 meter zouden we met gemak met z’n vieren naast elkaar kunnen fietsen. (...)

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Monique:
    Hi Paul,

Wat hebben mijn jongens genoten van jouw verhaal over de voetballers. Dan krijg ik te horen 'zie je nu wel, mam'....
    Mooi ook het verhaal van de imam...mooi om te lezen dat het zo duidelijk om de reis gaat en niet eens zo zeer over de bestemming...dank dat je ons zo mee laat genieten.
    Veel plezier en take care! Monique
  2. Liesbeth:
    17 juni 2013
    Boeiend, grappig, vol bewondering, zalige verslagen om te lezen!! Jullie zijn goed op weg! Geniet verder van dit avontuur en groetjes aan mijn zus ;-)
  3. Sandra:
    17 juni 2013
    :) Wat een heerlijk verhaal weer!! xx
  4. Cees en Carla:
    Paul, Kathleen

Weer een boeiend en mooi geschreven verslag over de afgelopen periode.
    Mocht je nog langs de zuidkust gaan fietsen, dan is een stop in Oludeniz misschien leuk. Daar heb ik met mijn parachute gevlogen vanaf de berg de "Badadag", de moeder van alle bergen en daar heb ik nog de mooiste herinneringen aan.

Gisteren zijn er in Iran presidents-verkiezingen geweest. Hassan Rohani heeft gewonnen, dat is de meest gematigde van alle kandidaten en hij wil graag betere relaties. Dat geeft wat hoop op een visum. Ik schreef al dat de Iraanse mens ook geweldig aardig is en dat je overal welkom bent. Nu moet het alleen mogelijk worden Iran binnen te komen. Als je niet te snel fietst en er dus wat later je meldt aan de grens, heb je kans welkom te zijn.
    Verleden week hebben we een familie van Rest weekend gehad. Dat waren feestelijke en plezierige dagen. De familie Zuidgeest was wat magertjes aanwezig, hoewel George zich geweldig geweerd heeft. Uiteraard hebben we het over jullie gehad. Iedereen leefde mee.

Groeten Cees en Carla
  5. Marius & Joan:
    Paul & Kathleen

Wonderful reading your news and Blog. Happy and safe travels. I am following with interest!

Kind regards to you both.
  6. Lonneke:
    Ha die Paul en Kathleen,
    weer erg genoten van jullie verhalen. Ik ben ook wel eens in Istanbul geweest (kunstreis met de kunstacademie) en de sfeer kwam weer helemaal terug! De truc met de namen van de voetballers is inderdaad een hele goeie, die heeft mijn vader in de jaren 80 ook gered toen hij in het holst van de nacht in de problemen kwam bij de douane in Joegoslavië... maar dan met Cruijff... Daar zit jij als Rotterdammer vast niet op te wachten :-)
    Goeie reis maar weer en ik zal snel van me laten horen!
  7. Liselot:
    Ha Paul,

In heb even navraag gedaan bij mijn Turkse collega's. Die groene vruchtjes zijn een soort pruimen. Ze noemen het Can Erik. Ik zie ze vaak voorbij komen op mijn werk in Rdam zuid.
    Veel succes!
  8. Annemarie:
    18 juni 2013
    Wat schrijf je toch leuk, het is een mooi boek aan het worden.
    Jullie genieten en wij op deze manier ook.
    Wij hebben onze 6e kleinzoon erbij genaamd Kees (niet onbekend in de fam). Roosmarijn heeft nu Daan Guus en Kees.
  9. Els van Rest:
    20 juni 2013
    Dag Paul en Kathleen,
    Het is telkens weer genieten om jullie verhalen te lezen en de foto's te zien. Hartstikke leuk! Ik kijk nu al uit naar het volgende verslag. Veel mooie avonturen toegewenst.
    Els