De voorbereidingen

27 januari 2013 - Rotterdam, Nederland

Het is nu 27 januari 2013, een kleine drie maanden voor ons vertrek. Onze voorbereidingen zijn al tijden in volle gang. Elk uurtje dat we niet werken of andere verplichtingen hebben, staat in het teken van de reis: reisverslagen lezen van anderen, de benodigde visa uitzoeken, uitzoeken wat we het best kunnen aanschaffen en nog vele andere dingen. (...)

1. Jos Kroon:
    22 februari 2013
    Hoi Paul en Kathleen

Ik wens jullie heel veel succes, gezondheid en goede ervaringen op jullie wereldreis. Ben eigenlijk best een beetje jaloers. Hoewel ...fietsen in Europa is ook leuk (past beter bij mij).

Ben benieuwd naar jullie ervaringen en alvast: toi toi toi!
  2. Joke en Paul:
    23 februari 2013
    Ha Paul, inmiddels je reislog gevonden en genoteerd.
    Succes met de voorbereidingen J&P.
  3. Sandra:
    24 februari 2013
    Ha Paul,

Ja, precies zoals je schrijft: heb ik je net weer gevonden, ga je er weer vandoor! Maar niet helemaal, ik ga je zeker volgen via dit weblog. Dan beleef ik je avonturen vanachter m'n laptopje mee. Ik kijk er naar uit!!

Succes met de verdere voorbereidingen en hopelijk zien we elkaar nog voor vertrek.

Groet, Sandra
  4. Jose:
    25 februari 2013
    Hai Kathleen en Paul!

Ik krijg net jullie kaart onder ogen: Mooi hoor!
    Ook een gigantisch plan dat jullie hebben opgevat: Ik wens jullie vele mooie ervaringen toe!

Je schrijft in je eerste reisverhaal iets over het hebben van bezittingen en 8 maanden afwezigheid in NL. Kun je daar iets meer over vertellen (welke wet is dat dan en zo)?

Afijn, ik ga je updates met veel interesse lezen. Groetjes aan jullie beiden,

José
  5. Piet:
    25 februari 2013
    Paul,

Ook wij zullen je volgen.
  6. Maaike Verhoef:
    28 februari 2013
    Hoi Paul,

Wat een leuke verrassing die kaart van jou en wat een geweldig gewaagd plan. Toch leuk dat ik je een tijd geleden op het werk weer ben tegengekomen.

Ik wens jou en Kathleen heel veel succes en plezier op jullie reis naar Signapore.

Groet
    Maaike Verhoef
  7. George:
    28 februari 2013
    Hé broer!
    Heb je blog gevonden, gaaf!

Wat ik me afvraag, gaan jullie ook elkaars weblog volgen? ;-)

Succes en leef je droom!
  8. Ankie Stadegaard:
    4 maart 2013
    Wauw Paul : jij leeft je droom en daarom ben jij een grote inspiratiebron voor mij.
    Ik wens jou en Kathleen heel veel succes . Geniet , ervaar en beleef jullie droom.
    lieve groet: Joop en Ankie
  9. Dorothe:
    9 maart 2013
    Het eerste stuk is al heerlijk om te lezen! Laat staan als jullei echt gaan beginnen. Ik wens jullie heel veel succes en plezier met deze fantastische reis!
    Groet,
    Nichtje Dorothe
  10. Cees en Carla:
    Hoi neef Paul,
    Wij gaan jou via het blog "op de voet" volgen! Heel veel succes, plezier en inspiratie wensen wij jou en je maatje Kathleen.
    Cees en Carla
  11. Frank:
    9 maart 2013
    Heel veel plezier! Wat een fantastisch avontuur en inspiratie.
  12. J van Rest:
    Hallo Paul en Kathleen,
    Eigenlijk zijn we stikjaloers.
    Heel veel boeiende ervaringen en moois toegewenst.
    Jan & Jeanne
  13. Henny en Frans:
    Succes Paul en Kathleen!
    Ik ben benieuwd wat en wie jullie allemaal tegenkomen!
    Ik blijf jullie volgen.
    Veel plezier met de voorbereidingen!!
    Groet
    Frans
  14. Hans van Heck:
    9 maart 2013
    Beste Paul en Kathleen, Heel veel sukses toegewenst namens ons beiden.
  15. Roosmarijn:
    10 maart 2013
    Bewondering! En wat schrijf je leuk! Ik ga je volgen!
  16. Gert-Jan & Evelyn:
    Ha Paul en Kathleen,

Wat een machtig mooie trip hebben jullie in het vooruitzicht! Jaloers! Veel succes met de voorbereidingen en geniet van de reis! We hopen veel avonturen te lezen... De foto's zullen vast ook schitterend worden! :)

Gert-Jan en Evelyn
  17. Arjan:
    Hoi Paul,
    Superstoer! Heel veel succes, het wordt een prachtige ervaring.
    Die 40 graden op de turks/iraans-grens gaat vast wel lukken. Op basis van een eerdere ervaring met jou, denk ik dat je niet gauw genoeg aandacht kan besteden aan warme kleding. Waarom niet twee Murinowollen mutsen?
    Groet,
    Arjan
  18. Annemarie:
    Hoi Paul
    Superleuk om ons op de hoogte te houden. Het wordt vast een spannend boek!
    Fantastische reis toegewenst, liefs.
  19. Judy and Kees:
    11 maart 2013
    Are you sure you can't fit little old australia in that year somewhere???? We are not that much further you know!! And most of the middle is rather flat, you'd nearly feel like you were back in Holland....except for the sun of course, and red earth, and the lack of water.....have a hoot!
  20. Leo van Rest:
    11 maart 2013
    Hoi Paul.,
    Ook wij wensen jou en je fietsmaatje Katleen een fantastische tijd toe en zullen jullie zeker volgen via de weblog!!!!!
    Grtjs Leo en Els
  21. Hans van Heck:
    12 maart 2013
    Paul en Kathleen.
    Heel veel sukses toegewenst door Greet en mijzelf. Doe rustig aan.
    Het is een hele onderneming, zeg je van tevoren. Achteraf zeg je wellicht, was dat alles?
    Vriendelijk groet van ons beiden. wij hopen op de hoogte te blijven
  22. Ton en alena:
    12 maart 2013
    Hoi Paul.
    Ga je via Rusland laat het mij even weten.
    Er moet nog een bijzet tafeltje + 2 stoelen naar Alena haar moeder.
    in ruil daarvoor mag je ze onderweg gebruiken.
    Heel veel succes.en ook wij zullen je volgen.
  23. Simone:
    18 maart 2013
    Hoi Paul, nog een tip voor de honden, kan inderdaad heel vervelende zijn, dreigen met je fietspomp helpt soms, maar met je bidon water spuiten naar hun ogen is vaak effectiever! Heel veel plezier, groet, Simone
  24. Sandra:
    18 maart 2013
    T gaat steeds dichterbij komen!! Spannend, ik vind je zo stoer! Veel plezier saampies, en ik zie je gelukkig donderdag nog ff! Xx
  25. Bas:
    21 maart 2013
    Freelance landschapsarchitect én avonturier! Een mooie combi! Ik heb je blog toegevoegd aan mijn Favorieten en ga je volgen tijdens je grote avontuur.
    Ik spreek je tijdens de afscheidsborrel nog wel, maar alvast: heel veel succes, geluk en plezier tijdens je grensverleggende tocht!
  26. Lonneke:
    27 maart 2013
    Ha die Paul,
    ben trots op jullie hoor! Jullie leven jullie droom, wat vele anderen niet doen of durven. Ik ga jullie zeker volgen! En de kinderen hebben er steeds de atlas bij om de vlaggen van de landen uit te zoeken, ook leuk :-)
  27. Tessa van den Driesche:
    27 maart 2013
    Wat gaaf Paul! Spannend, je grote avontuur begint op te schieten. Heel veel succes met alle voorbereidingen en ik ga je zeker volgen!
  28. Hester:
    1 april 2013
    Veel succes en plezier met het volgen van je droom!
    Geniet er van! ;-)
  29. Patty&Peter:
    1 april 2013
    Hey Paul,

"Liever een goede buur dan een verre vriend", gaat het komende jaar niet meer op;-). We zullen een oogje in het zeil houden, mits je ons voorziet van mooie reisverhalen! Enne...bang zijn voor kuitenbijters hoeft niet, want die blijven in Rotterdam;-). Afstappen en niet in de ogen kijken, schijnt goed te werken, zo hebben we ons laten vertellen.

Bon voyage! Patty & Peter
  30. Roel Olieman:
    7 april 2013
    He Paul,

Wat een stoer avontuur! Heel veel succes en plezier! Ben erg benieuwd naar jullie reisavonturen.

Groeten, Roel
  31. Cees en Carla:
    7 april 2013
    Paul & Kathleen,
    Je moeder vertelde vandaag dat je 's nachts om 12.00 uur geslaagd ben voor het EHBO examen. Dat geeft vertrouwen. Je kan dus alle beschadegingen gewoon met je ogen dicht of in het pikke donker verzorgen en genezen.

Dat is een goed uitgangspunt.

Wij wensen jullie wel een zonnige, inspirerende en transpirerende reis toe. Geniet ervan