We staan voor dé grens!

16 juli 2013 - Dogubeyazit, Turkije

Hadden we de andere kant op gefietst, dan hadden we ruim 30 km. niet hoeven trappen. We hebben besloten om de Zwarte Zee te verlaten en fietsen vanaf Trabzon naar het zuiden, de bergen in. De hoogste bergen van Turkije liggen in het noord-oosten en die streek gaat de komende twee weken ons thuis worden. We klimmen in de eerste 30 km. tot zo’n 1.500 meter boven zeeniveau, alwaar zich de door ons gevreesde tunnel bevindt. (...)

1. Els van Rest:
    16 juli 2013
    Fijn dat het allemaal redelijk probleemloos verloopt. Veel mooie ervaringen in Iran toegewenst!
  2. Frank van Rest:
    16 juli 2013
    Mooi verhaal weer, dank je wel! Inspirerend!
  3. Jose:
    16 juli 2013
    mooi verhaal weer! Die fietsen zien er wel erg stoer uit! Kun je er iets meer over vertellen?
  4. Lonneke:
    16 juli 2013
    hoi luitjes goed he hoeveel je leert over hoe je in elkaar zit... volgens mij was het loslaten vd planning echt de goede keuze, bravo!
  5. Marius & Joan:
    16 juli 2013
    "De weg is de bestemming"! We enjoyed that paragraph, remember what Janis Joplin said "freedom is just another word for nothing left to lose". Looking forward to reading about Iran, but as you say the wi-fi connection is unknown.
    Lots of rain in Camping VT over the past 14 days, we are waiting for summer. Next week we will travel to the Black Sea for 7 days and then back to Camping VT.
    Best wishes to you both!
  6. Liesbeth:
    16 juli 2013
    amai, amai, amai, fantastisch om te lezen! Zo te lezen genieten jullie beiden volop van het avontuur! Je zou voor minder... Doe zo voort, jullie doen dat geweldig goed!! Groetjes van een trouwe supporter ;-)
  7. Nina:
    16 juli 2013
    Spannend, bijna Iran in! Wat fijn dat de visumprocedure uiteindelijk zo vlotjes ging. Heel goed dat jullie de tijd nemen cultuur te snuiven en bijzonder dat jullie nu de Ramadan meemaken.
    Zelf heb ik net 840 km door NL gefietst (ook heel mooi) en dat smaakt naar meer! Veel succes met jullie avontuur!!! Liefs
  8. Stout:
    17 juli 2013
    "De derde weg".
    Wat een fraaie nieuwe invulling van dit nog altijd levende principe. Het loslaten van strakke planning geeft ongetwijfeld vrijheid van binnen of zo je wilt "leven in het moment".
    Niet meer met de dag van morgen bezig zijn is daar een natuurlijk gevolg van zoals bezongen in de oude kampvuurcanon: "Ruhet von des Tages Müh, Es will Abend werden, Lass die Sorg bis Morgenfrüh, Gott bewacht die Erde".

Het lezen en mogen meeleven met jullie reis is een verademing.
    Grote bewondering voor jullie doorzettingsvermogen.
    Perzië een warm bad.
  9. Henny en Frans:
    17 juli 2013
    Goed besluit om de planning los te laten en te gaan voor echte vrijheid!!
    Heel veel plezier nog en ik lees wel waar de tijd jullie brengt.
  10. Susan van Beek:
    18 juli 2013
    Wederom een prachtig verhaal en schitterende (berg)landschappen waar jullie doorheen fietsen. Wat een beenspieren zullen jullie hebben!
  11. Sandra:
    30 juli 2013
    Wat knap van je, je planning loslaten! En wat voor kers op de taart zou dat zijn als dat je helemaal lukt!! Weer met plezier gelezen. X
  12. Ahmet Metin:
    31 juli 2013
    Hoi Paul!!

Wat een leuk verhaal. Prachtig!

Bedankt voor je kaartje. Was je maar langs Sivas geweest, want dan kon je bij ons logeren :). Je hebt de groeten van me vader. Je weet wel he (slager) :)

Veel succes nog! Hou het vol

Ahmet
  13. Kim:
    4 augustus 2013
    Hoi Paul en Kathleen, met weemoed lees ik de verhalen, het lijkt nog maar zo kort geleden dat wij daar fietsten... Wij hebben die tunnel naar Kars overgeslagen en een bus genomen maar petje af voor jullie die-hard-doortrappen! Nu Iran aan jullie voeten, heel benieuwd naar die verhalen!
    Groeten Kim en Danny
    PS we hadden het al gezegd, Trabzon is het iraans visum walhalla met een goedlachse en immer goedgehumeurde consul! Fijn dat het gelukt is!