Back to 'normal'...

2 maart 2014 - Kuala Lumpur, Maleisië

De beloofde, verwachte en geplande ferry vanuit het zuiden van Thailand naar Maleisië blijkt helemaal niet te varen en 'ons mannetje' geeft ons twee opties. We kunnen een paar dagen op de fiets stappen om vervolgens via een stevige omweg, over land Maleisië binnen te fietsen of we kunnen via haar een 'privé-ferry' huren die ons vanuit hier alsnog over zee naar Maleisië brengt.

En zo zitten we (...)

1. Cees en Carla:
    Paul, Katleen
    Weer een mooi verhaal. Omdat wij een aantal keren bij Andrea in KL op bezoek zijn geweest, komt het maleisie verhaal heel herkenbaar over. Wij wensen jullie een goede vaartocht terug toe. Via het suezkanaal ? Lijkt me heel relaxed op zo een lekker groot schip.

Tot ziens

Cees en Carla
  2. Patty&Peter:
    2 maart 2014
    Wat inventief zo'n "treintjesfiets"!

Geniet van de laatste weken voordat jullie westwaarts gaan.
    De lente tegemoet! Het mooiste seizoen wellicht om het "oude" af te sluiten en weer met iets nieuws te beginnen.
  3. Annemarie:
    2 maart 2014
    Veel plezier op zo'n grote zwarte Pieten pakjesboot.
    Geniet van het water, de vissen, de vogels in en boven de grote zee.
    Zijn jullie nog niet bruin? Geniet dan heerlijk op het dek van de wind en de zon.
    Loop mee met de techneuten op het schip die de containers dagelijks moeten controleren.
    Leer van de kok hoe hij de bemanning in leven houdt bij het klaar maken van het dagelijkse rantsoen.
    Hou de Somaliers van het dek.
    Wij wensen jullie een behouden vaart.

Mvg.
  4. Joke:
    2 maart 2014
    Jammer dat de reisverhalen voor ons langzamerhand op gaan houden, maar ik denk dat jullie avonturen toch wel doorgaan.
    Enjoy.(en sterkte met de knieën)
  5. Jan van der hoeven:
    2 maart 2014
    de weg was lang en het water nat, behouden vaart en wel thuis
    de rest mail je maar als je thuis komt maak er een boekwerk van
    met foto"s
  6. Marjolein:
    2 maart 2014
    kan je niet gewoon van LeHavre doorfietsen naar Kaapstad? En dan met de boot naar Vuurland en vandaar door naar Alaska? ;-)
    veel plezier deze laatste weken!
  7. Ellen:
    2 maart 2014
    Wat een geweldige belevenissen allemaal.
    Hoop dat Kathleen's knietjes gauw weer de oude zijn.
    Een goed vaart!
  8. Liesbeth:
    2 maart 2014
    Als zus van... vind ik de treintjesfiets natuurlijk het mooiste om te lezen! Kathleen wordt goed in de watten gelegd zoals ik maanden geleden had gehoopt en ondertussen al lang wist hoor. Dank je Paul! Jullie misschien iets minder, maar ik tel stilaan de weken af...! Een veilige bootreis terug naar huis!
  9. Els van Rest:
    3 maart 2014
    Geniet van de laatste weken. En heel verstandig om met de boot terug te komen, en het laatste stuk te fietsen. Zo kunnen jullie weer even aan Europa wennen!
  10. Robert:
    3 maart 2014
    Paul, geniet van de laatste weken en ik ben natuurlijk ook benieuwd naar jullie bootreis. Succes met de terugreis en lekker uitrusten aan boord, lijkt me.
  11. Lonneke:
    3 maart 2014
    De reis zelf is de bestemming, remember? Dus het maakt niet uit als je straks weer (bijna) thuis bent...een reiziger ben en blijf je! Trots dat jullie deze geweldige reis (bijna) hebben afgerond!
  12. Susan van Beek:
    3 maart 2014
    Hoe herkenbaar wederom; als een berg opzien tegen de terugreis naar Nederland/Belgie waar jullie wellicht de grootste cultuurshock staat te wachten van de hele reis. En dat terwijl jullie zoveel bergen hebben beklommen. Geniet nog van de laatste weken!
  13. Corien:
    4 maart 2014
    Heel goed dat jullie fietsend naar huis komen! Al hoop ik voor beiden dat dat nog lukt. Anders is er vast wel iemand die gas geeft om jullie op te halen in Noord Frankrijk.
    goede vaart ! gr C
  14. Marius & Joan:
    5 maart 2014
    This journey, this expedition of yours is and will remain one of epic proportions. You have 'victory' in sight!
    How you will adjust to normal life again, is not to be worried about now. In time that will sort itself out. Your achievement, almost complete, is what matters for the time being. Truly spectacular!
    With kindest regards!
  15. Annabel:
    8 maart 2014
    Wat een geweldig verhaal weer, heb er zoooo van genoten, en jammer dat het er bijna op zit...wil jullie nog veel succes wensen met de terugreis...en het acclimatiseren in het wilde westen...hopelijk houden jullie het relaxte gevoel lang vast...met een heel bijzondere ervaring rijker....ben echt jaloers ...maar mijn tijd komt nog zeker een keer.. :-)
  16. Jos en ria zuidgeest:
    17 maart 2014
    geweldig om dit alles te lezen. Wij wensen jullie een geweldige terugreis op dat grote containerschip. Ook daarop wordt wat ik heb vernomen, gefietst!!
  17. Jan van der hoeven:
    19 maart 2014
    samen op de boot.ook niet gering en als alles gaat zo als die gaan
    moet zal ik blij zijn dat dit avontuur gegaan is zo als het gegaan
    ls
    PS. nu niet zeeziek worden
    HG JAN VAN DER HOEVEN